Jak se zdravě saunovat

Než vkročíte do sauny dovolíme si vám dát několik dobrých doporučení

 

Poraďte se se svým lékařem, zda je saunování pro váš zdravotní stav vůbec vhodné

  • Optimální doba pro saunování je podvečer, aby mohl po saunové lázni následovat spánek. Nevstupujte do sauny dříve než dvě hodiny po konzumaci posledního jídla
  • Nechoďte do sauny bezprostředně po značné tělesné námaze
  • Důležitá je pravidelnost v saunování – vymezte si 2 hodiny alespoň jednou týdně
  • Připravte si mýdlo, masážní žínku či kartáč, ručníky k podložení, osušení a frotáži kůže, krém k ošetření suché kůže po saunování, vodu k doplnění tekutin.

Jdeme se saunovat

  • V šatně si odložte oděv, prádlo i šperky. Obujte si koupací obuv, vezměte si mycí potřeby a ručníky.
  • Nejprve jděte do sprchy, důkladně se umyjte mýdlem, osprchujte se teplou vodou a před vstupem do sauny osušte ročníkem.
  • Při první návštěvě sauny si sedněte nebo lehněte na spodní lavici na vlastní ručník.
  • Optimální teplota je 75 °C, tato se nachází ve výšce asi 1 m nad podlahou.
  • Při pocení masírujte pokožku celého těla prsty, dlaní, žínkou či kartáčem.
  • Po odchodu ze sauny  si vlažnou vodou osprchujte celé tělo a běžte se ochladit do ochlazovacího bazénu nebo pod studenou sprchu, tam pobuďte maximálně 2 min.
  • Do bazénu vstupujte pomalu a ponořte pod vodu celé tělo včetně hlavy. Můžete udělat několik plaveckých temp, případně pár cviků mimo bazén.
  • Po prvním prohřátí je možné saunování doplnit cílenou částečnou masáží, uvolněním svalů, vaziva a kloubů na lehátku.
  • Před dalším vstupem do sauny se osušte a lehněte si na vyšší lavici. Teploty nad 90 °C jsou nevhodné. Vyšším teplotám je lépe vystavovat nohy než hlavu.
  • Prohřátí a ochlazení se většinou opakuje třikrát. Malé děti by měly ležet na spodní lavici při teplotách maximálně do 50 °C a prohřívat se kratší dobu. Po posledním prohřátí a ochlazení se osprchujte vlažnou vodou, vlasy umyjte šampónem a suchou pokožku ošetřete vhodným krémem.
  • Do odpočívárny vstupujte po dostatečném ochlazení, na lehátku se přikryjte a odpočívejte. Dopřejte klid sobě i ostatním.
  • Vypocené tekutiny doplňte neslazenou minerální vodou nebo přírodními ovocnými šťávami. Pamatujte, že alkohol ruší účinek saunování.
  • Po sauně vynechejte intenzivní tělesnou námahu. Vhodná je chůze domů na čerstvém vzduchu. Pokud následuje nerušený spánek, druhý den se probudíte s novým elánem do života


Náš tým je vám k dispozici při jakékoli otázce či nejasnosti :)